בעידן של חידושים טכנולוגיים תכופים וטשטוש גבולות בין מסכים, הדבר שנשאר קבוע בחשיבותו הוא התוכן. במצב זה, היכולת המרכזית שנדרשת כדי להצליח בעולם התקשורת היא היכולת לדעת לספר סיפור ולהתאים תכנים להפצה, בכל פלטפורמות התקשורת (דפוס, אינטרנט, וידאו ואודיו), במגוון ז'אנרים ולכל סוגי המדיה.
דגש רב ניתן במסלול ללימודים בתחומי התקשורת החדשה ועלייתן של צורות חדשות של דיווח ויצירת טקסטים שיתופיים, כמו למשל שימוש בשיטות עיתונאיות ישומיות, מפורומים, בלוגים, דרך טוויטר, וידאו ועוד.
תכנית הלימודים כוללת לימודים אקדמיים ולימודים מעשיים. במסלול 12 סדנאות מקצועיות מעשיות אותן מלמדים טובי העיתונאים ואנשי התוכן בארץ. פסגת העבודה המעשית היא בפרויקט גמר ובהפקת עיתון ביה"ס לתקשורת, שכבר הפך לשם דבר בעולם המקצועי בגלל שורה של חשיפות עיתונאיות. הסטודנטים זוכים גם להתנסות וחשיפה נוספים באמצעות סטאז' (עבודה מעשית), כשהם משתלבים בשנה השלישית כעיתונאים לכל דבר ברשת המקומונים של העיתון 'ידיעות אחרונות' וכן במחלקות דוברות ברשויות המקומיות.
בפרויקט הגמר מפיקים הסטודנטים מגזין עיתונאי לכל דבר וענין, דבר שמהווה כרטיס ביקור בשוק העבודה. מרבית בוגרי המסלול משתלבים היטב בשוק התקשורת – כעיתונאים, דוברים, ויועצי תקשורת במשרדים הגדולים והמשפיעים. בין השאר, בזכות היכולות שרכשו במהלך הלימודים והליווי האישי בדרך לעולם התעסוקה.
הלימודים בבית הספר הם ממש לא רק בתיאוריה: עיתון "אריאלה" הוא עיתון שמופק, נערך, נכתב ומופץ על ידי הסטודנטים במסלול עיתונות בשנה ג'.